پادکست – ارزیابی وضعیت حقوق کودکان در دولت ابراهیم رئیسی – بخش دوم

مرکز عدالت برای کودکان: بخش دوم از سلسله پادکست‌های «ارزیابی وضعیت حقوق کودکان در دولت ابراهیم رئیسی» به «حق حیات» به عنوان یکی از اصول پایه ای کنوانسیون حقوق کودکان که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نیز مورد تاکید قرار گرفته شده پرداخته شده است.

حفاظت از کودکان در معرض خطر، یکی از مسائلی است که به جد مورد توجه قانونگذار در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان قرار گرفته و مسئولیت‌های متعددی بر دستگاهها تکلیف کرده تا کودکی حیات خود را در اثر سهل‌انگاری از دست ندهد.

حسین رئیسی، وکیل حقوق بشر و متخصص حقوق کودکان، در توضیح حق حیات کودکان، با اشاره به افزایش آمار خودکشی نوجوانان، افزایش آمار کودکان کار و خیابان و ازدواج کودکان و مواجه شدن با پدیده کودک مادری، می‌گوید: «ما در جامعه با این مواجه هستیم که فقر کودکانه شده و بسیاری از آمارها از جمله آمار خودکشی افزایش را نشانی می‌دهد. خودکشی ناشی از فقر خانواده‌ها، اختلافات خانوادگی ناشی از فقر و گرفتاری در موضوعات مالی و فقر خود کودکان، حق حیات آنها را به مخاطره انداخته است. با سیلی از کودکان کار و خیابان مواجه شده‌ایم، کودکانی که مجبورند مدرسه را رها  کنند یا در کنار مدرسه، به مادر یا پدر کمک کنند، برای تهیه لقمه نانی، پس همین سبب افزایش خودکشی در میان آنها شده است.

لطفا به بخش دوم این پادکست گوش دهید:

ارزیابی وضعیت حقوق کودکان در دولت ابراهیم رئیسی – بخش اول
ارزیابی وضعیت حقوق کودکان در دولت ابراهیم رئیسی – بخش سوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا